סגור
מרכז לוגיסטי של פריץ ב קיסריה
מרכז לוגיסטי של פריץ בקיסריה

בלעדי
העסקה הושלמה: שפיר תשלם תמורת חברת השילוח פריץ 230 מיליון שקל

עיסקת רכישת חברת השילוח והלוגיסטיקה של אבשלום נוריאל בידי שפיר הנדסה הושלמה הבוקר. שפיר תעניק הלוואה נוספת של 31 מיליון שקל לנוריאל, שישאר יועץ בחברה לשנה

עיסקת רכישת פריץ הושלמה. לכלכליסט נודע כי שפיר הנדסה שבשליטת האחים שפירא, רכשה את מרבית הפעילות של חברת השילוח והלוגיסטיקה מאבשלום נוריאל תמורת כ-230 מיליון שקל.
שפיר העבירה כבר לפריץ 80 מיליון שקל כהלוואה שתומר לתמורה עבור העיסקה וכן כ-79 מיליון שקל נוספים לתשלום לקרן פורטיסימו שמכרה בחזרה את מניותיה לנוריאל.
עם השלמת העיסקה תעביר שפיר 71 מיליון שקל נוספים שישמשו לסגירה של כמחצית חובה של פריץ לבנקים.
אבשלום נוריאל שמכר את פריץ, ישאר עם פעילות ההובלה של החברה הבת של פריץ, מובילי דרור, ועם חברת האשראי החוץ בנקאי שלה, לבנון קוגן. שפיר תעניק גם הלוואה של 31 מיליון שקל לנוראל, מגובה בבטחונות אשר חלקה עשוי לשמש תמורה עתידית בעיסקה.
נוריאל ישאר יועץ של פריץ למשל כשנה, ובין נוריאל ושפיר תהיה הפרדה מלאה במסגרת העיסקה והוא לא ישאר שותף של שפיר בפריץ. עם זאת שפיר התחייבה להמשיך להשתמש בשירותי הובלה של מובילי דרור.
בכך באה לסיומה סאגה ארוכה במסגרתה סיכם תחילה מוטי בן משה על רכישת פריץ, אבל העיסקה התפוצצה ובמקומו נכנסה לעיסקה שפיר הנדסה.
פריץ רשמה רווח של 10 מיליון שקל ב-2021 על הכנסות של כ-177 מיליון שקל.
את נוריאל אבשלום ופריץ ייצגו עו״ד עמית לדרמן ממשרד עוה״ד AYR - עמר רייטר ז’אן שוכטוביץ ושות׳ ועו״ד תומר אלטמן. את שפיר ייצג עו"ד דייויד שפירא משרד עוה״ד יגאל ארנון ושות׳.